Egyre több médiaelem cikkezik a digitális drogként emlegetett iDoserről, gondoltam kipróbálom, és megosztom a tapasztalatokat. Hát... Az iDosernek nevezett program egy hanggenerátor. Ebbe a programba az idoser.com-ról megvásárolt hangfájlokat nyithatunk meg. A hangfájlok hallgatásakor az agyhullámaink úgy módosulnak, hogy különböző érzések jelennek meg bennünk. A hangfájlokat úgy alakították ki, hogy különböző drogok hatását keltsék az agyunkban. Legyen szó Speedről, Marihuánáról, Hasisról, LSD-ről bármilyen drog hatását képes előidézni az iDoser - állítják a készítők. A drogok hatása mellet extra érzések is vannak, ilyen például a boldogság, halál vagy az orgazmus érzés. Ezt is meg lehet venni...

Ahhoz hogy kipróbáljuk a dolgot be kell szerezni ezt: A program és néhány száz "drogfájl" (aminek a kiterjesztése .drg - ez már sejtet valamit) torrenten elérhető. A program telepítése után a saját mappájában megtalálható drogfáljok közül válasszunk egyet és indítsuk el (mint egy egyszerű médialejátszó programnál megnyitott hang). Monoton sípolást, félelmetes zúgást-búgást hallunk. A készítők szerint a legjobb, ha stereo fejhallgatókat használunk, de minimum fülhallgató. Hangszórón nem működik.

Merész voltam. Elsőként az LSD drogfájlt nyitottam meg. Egy kicsit féltem, hisz eddig semmi jót nem hallottam a lizergsav-dietilamidról, ami lelkileg megviselő hallucinációkat és életre szóló vissza-visszatérő trippeket okoz. Amikor hallgattam, az egész fejem zsongott. Mindegyik hang ilyen zavaró. A legjobban úgy lehet az érzést körülírni, hogy "zsibbad az agyunk". Többfajta szólamot hallnuk egyszerre és ez az alapja az egésznek:

A sztereó fülhallgató két oldalából különböző frekvenciájú  nagyon kicsit eltérő hangok érkeznek az agyhoz. Az agy egybe olvasztja a két jelet, ezáltal egy harmadik hangot érzékelünk, ezt nevezzük binaurális ütemnek, amelynek az az üteme, ami a két frekvenciájú hang különbsége. Az agytevékenység ritmusa követi a binaurális ütemet és az agyhullám megfelelően megváltozik.

Pl. ha az egyik hang frekvenciája 440Hz és a másik 450Hz, a különbség 10Hz, amelyik áthangolja az agyhullámot az Alfa hullám közepére.

A binaurális ütem jelenségét Heinrich Wilhelm Dove porosz fizikus fedezte fel 1839-ben. A témával kapcsolatban több kutatás és tanulmány készült, azonban a tudományos világ a mai napig nem ismerte el hivatalosan ezt a jelenséget.

 Én először 10 percig voltam képes hallgatni egy drogfájlt. Tovább nem mert irdatlan zavaró volt és  nem akartam, hogy mindenféle "élményeim" legyenek. Azt nem állítom, hogy nem volt hatással rám... Az érdekes az, hogy nem volt monoton. Nagyon lassan, de változott a hang. Szerintem az egész placebo jelenségen alapul. A hang tényleg megteszi amit tennie kell - elzsibbasztja az agyunkat, valahogy belekerget minket egy meditatív állapotba és az ekkor gondolt dolgok átveszik az irányítást. De ha én nem arra gondolok, hogy "hú most nekem lebegő érzést kell érezni mert az ópium fájl van bent" - vagy "boldognak kell lenni mert éppen a boldogság búgást hallgatom" akkor nincs hatása. Felfedezzük magunkban azt az érzést, ami eddig is bennünk volt - csak éppen a meditatív állapot miatt jobban tudunk rá koncentrálni.

A legjobb példa erre a "Gates of Hades" drogfájl, ami magyarul annyit tesz, hogy  Hades  kapuja. Ezt hallgatva halálközeli élményünk lehet (állítólag). Hádész a görög mitológiában a halál istene volt. Nézzünk egy beszámolót attól aki meghallgatta a halál drogfájlt, amit az egyik legdurvábbnak mondanak:

Gates of hades sokan írták, hogy kemény, hát leszedtem... Sony MDR-V700 füles, Audigy2 hangkártya, mondhatjuk, hogy viszonylag komoly cuccon kezdtem el hallgatni, sötét szobában, szembecsukva, úgy, hogy az egész lakásban egyedül voltam hajnali 1 körül. Már az elején borzalmasan félelmetes volt, folyamatosan a halál körül jártak a gondolataim, és valahogy furcsán, túl reálisan gonosz volt az egész. Aztán pár perc után olyan borzalmas hangokat hallottam, amikhez foghatót még soha. Nem szoktam nagyon parázni, a horrorfilmeken is röhögök általában, de ennek a horrorfilmnek én voltam a főszereplője. 10 percig bírtam, ordítva dobtam le a fülest magamról, talán soha nem féltem még ennyire. Azóta már eltelt 2 óra, és még mindig fosok, az összes lámpát felkapcsoltam a lakásban, de fél szemem így is az ajtón van állandóan, ill. úgy érzem, mintha valaki figyelne, vérfagyasztó az egész.

Drognak nem mondanám, viszont a világ legdurvább élményei között van, az biztos.

Ahá! "folyamatosan a halál körül jártak a gondolataim". Mi van, ha úgy rakta volna be a drogfájlt, hogy nem olvassa el "mi van a címkére írva"? Az agy bizony kifürkészhetetlen, és néha teremt bizonyos dolgokat saját maga szórakoztatására. Gondoljunk csak az álmodásra. A programhoz mellékelt használati útmutató szerint nyugodt körülmények között, csukott szemmel, egy sötét szobában kell hallgatni a hangokat. Ha valaki tudja, hogy ő most a halál-fájlt játssza le éppen, és emellé felötlenek az eddigi horrorfilmekben látott képsorok, plusz ezt megspékeljük avval, hogy éjjel, egyedül vagyunk egy nagy házban akkor garantált a hatás.

Youtube-ra is felkerült néhány video, ahol ezen rettegett hangfájl hatását tekinthetjük meg, de szerintem ezeknek a fele kamu, megjátszott viselkedés. Egy forum topic is nyílt evvel kapcsolatban itt ahol még néhány részletet megtudatunk az iDoserről. Valaki EEG vizsgálatot is végzett és nem mutatott ki semmi érdemlegest.

Ha Audacity-ben generálsz egy kis fehér-zajt vagy bármilyen frekvenciájú hangot, és azt hallgatod jó hosszú ideig ugyanúgy "megbolondulsz" a zavaró, agyzsibbasztó hangtól. Az egész iDoser témának szerintem nincs sok alapja, bár cikkezett róla a Wired és a Time magazin is, de az egész szenzációhajhász médiafogásnak tűnik. Az iDoser program készítőinek a zsebébe pedig vándorol a sok ropogós dollár.

Maga a drogfájl a .drg kiterjesztésével nem árul el semmit. Bármilyen szerkeszőprogramban megnyitva csak zagyva karaktereket látunk. Néhány kilobájtos dolog az egész, és azt ajánlják, hogy ne konvertáljuk át őket mp3-ba és ne is töltsük az ilyen formátumú hangfájlt, mert a formátum velejárója, hogy kiszűri a tömörítés a fontos frekvenciákat.

Szerintem próbáld ki te is és úgy mondj véleményt. Én is végighallgattam a rettegett Gates of Hades és a Hand of God (Isten keze megérint) drogfájlt és semmit nem tapasztaltam. Bár én előre elhatároztam, hogy ez hülyeség, csakis placebo alapján működik, én nem hittem benne...

A bejegyzés trackback címe:

https://numlockholmes.blog.hu/api/trackback/id/tr182188585

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Audio drog?!?! Legyen önnek is haláközeli élménye 2010.08.09. 10:21:01

Egyre több médiaelem cikkezik a digitális drogként emlegetett iDoserről, gondoltam kipróbálom, és megosztom a tapasztalatokat. Hát... Az iDosernek nevezett program egy hanggenerátor. Ebbe a programba az idoser.com-ról megvásárolt hangfájlokat nyithatunk m…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Minc 2010.09.28. 15:52:51

hát ezen a képen majdnem befostam. miért kellett? :(

Horváth Benjámin · http://www.magicben.hu/ 2011.04.20. 22:07:06

most vagyok túl egy órája a gate of hades-on
77%-ig bírtam végighallgatni, egész testemben remegek
azt hiszed placebo? hát csináld meg rendesen, bekötött szemmel, rendes fejhallgatóval (nem ilyen 800ft-os fülessel) és próbálj aludni miközben hallgatod (így kerülsz le alfa állapodba, ahol ezeket az ingereket be tudod fogadni) majd érezd azt amit most én

summer1725 2012.06.25. 21:01:39

szia ! a segítségedet szeretném kérni. ha letöltöttem a Torrent programot és a hangfájlokat is, de a lejátszáskor azt írja ki, hogy sikeretlen mert nincs a program jól "BEEnkódolva" , akkor mit kell tennem ?

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.06.25. 21:01:48

próbáld ki a ganzfeld effektet is.

süti beállítások módosítása