Júniusban indul az új szolgáltatás Amerikában. A játékok a cég szerverein futnak, a felhasználóhoz interneten keresztül jut el a valós idejű tartalom, akár a pc-re vagy a tévére.

A forradalmian új cloudalapú játékszolgáltatást OnLive-nak nevezték el. A cég nyolc éve dolgozik annak az eljárásnak a tökéletesítésén, amely lehetővé teszi, hogy széles sávú internetkapcsolaton keresztül úgy játszhassanak a felhasználók egy távoli szerveren futtatott videojátékkal, mintha az a saját számítógépükön futna.

„Nincs szükség hardverre többé." Legalábbis nem kell egy atomerőmű, ha valami  csúcsjátékot akarunk futtatni a gépünkön. Ezentúl a felhasználó a pénzét nem hardverre, hanem szoftverre költi. A felhasználó oldalán csupán internet-hozzáférésre és egy számítógépre van szükség, vagy még arra sem, mert az OnLive egy speciális adapterével és az ahhoz járó kontrollerrel akár követlenül a televízión is lehet játszani.

Mivel a játék a távoli szerveren fut, a helyszínen lévő gép teljesítménye gyakorlatilag nem számít: A cég vezetője az új technológia bemutatóján egy iPhone segítségével demonstrálta ezt, úgy, hogy azon egy amúgy csúcshardvert megkívánó játékot játszott, a Crysist. Az egész megoldás alapja a cég egyedi videotömörítési technológiája, amely lehetővé teszi, hogy a játék valós időben jusson el az akár több száz kilométerre ülő felhasználóhoz. Perlman szerint kisebb felbontással akár 1 megabites kapcsolaton keresztül is lehet játszani, a HD-minőséghez viszont legalább 5 Mbps kell majd.


 

Azon túl, hogy nem kell csúcshardver a legújabb játékokhoz, az is az OnLive mellett szól, hogy a katalógusában lévő játékokhoz azonnal hozzá lehet férni, azokat nem kell letölteni vagy patchelni (vagy crackelni :D ). Maga a szolgáltatás előfizetéses modellben lesz elérhető, az ügyfeleknek havonta 15 dollárt kell majd fizetni, ezért demókat próbálhatnak ki és néhány alapszolgáltatást vehetnek igénybe. A teljes játékokat további összegekért kell megvenni, illetve lehet bérbe venni. Kérdés, hogy a felhasználó és a szerver közötti válaszidő mennyire szól bele a dologba...

A bejegyzés trackback címe:

https://numlockholmes.blog.hu/api/trackback/id/tr491838886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvertom · http://quadrocom.net 2010.03.14. 14:31:48

Nekem tetszik ez a megoldás. Remélem ez azt fogja jelenteni, hogy Linux alól is futnak a játékok...