A bloghu szerkesztő felülete néha Opera böngésző alatt rakoncátlankodni szokott. Például nem menti el amit írtam, vagy épp mentéskor kidob mentés másként ablakot, amivel egy edit.php nevezetű üres fájlt menthetnék el, ami annyira nem izgat. Ilyenkor, hogy az irományom ne vesszen el, kijelölöm az egészet, Ctrl+C -vel vágólapra másolom a szöveget, majd frissítem a lapot és az újonnan megjelent szerkesztőfelületen a Crt+V billentyűkombinációval beillesztem a felfrissült szerkesztőfelületbe a szöveget.

A vágólapban sajnos csak 1 elem tárolható. Ennek az elemnek a mérete sem haladhatja meg a 2 GB-t. Legtöbször szövegeket vagy másolni kívánt fájlokat tárolunk benne. A vágólap régi tartalma egy új elem behelyezésekor elveszik. Ez történt velem is. Már vagy 2 órája dolgoztam egy bejegyzésen és amikor próbáltam elmenteni, akkor a fent leírt hiba jelentkezett. Nosza vágólapra másoltam a szöveget, azonban a frissített oldalon véletlenül újra a Crtl+C gombokat nyomtam meg, és pechemre egy kis szöveg ki volt jelölve a weblapon. Oda a több száz soros iromány. Elképesztőn ideges lettem.

Ezután találtam rá a ClipX nevezetű ingyenes programra, ami egy profi vágólapkezelő. Megjegyzi a kimásolt tartalmakat, és eltárolja azokat - így bármit visszakereshetünk. Szöveget, képet és egyéb tartalmakat is képes megjegyezni.

Ha nem a legutóbbi vágólaptartalmat akarjuk beilleszteni, hanem egy régebbit, akkor csak nyomjuk meg a programban beállított billentyűkombinációt és máris felugrik egy kis lista, ahonnét kiválaszthatjuk a nekünk megfelelő elemet. Ha túl sok elem van már az előzmények között bátran használjuk a keresési funkciót, amit a billentyűkombináció megnyomásakor a "Search" gombra kattintva érhetünk el.

Írásmániában szenvedőknek, feledékenyeknek és minden számítógéphasználónak hasznos. (Nem is értem... Egy valamirevaló operációs rendszerbe, 2010-ben illene ilyen szolgáltatásokat beépíteni. Vágólap már az 1987-ben kiadott Windows 2.0-ban is volt, de 23 év alatt nem tudott annyira felfejlődni, hogy egynél több elemet lehessen eltárolni benne.)

A bejegyzés trackback címe:

https://numlockholmes.blog.hu/api/trackback/id/tr312402998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AMáDé 2010.10.27. 18:38:00

mennyire zseniális! iszonyú régóta szeretnék ilyet, köszi a tippet! (egyébként a word [tehát, gondolom, az egész office] már egy ideje tudja, dehát az még önmagában kevés...)

házibölcs 2010.11.07. 12:49:08

Csak szöveget tárol, de külön ablakban a képernyő jobb szélén nagyon jól elfér a Clipboard Magic (freeware!). El is menthetjük a kimásolt dolgainkat, különféle űrlapok kitöltéséhez, vagy gyakori szóismétléses szövegekhez (orvos, jogász, fordító) zseniális!

www.cybermatrix.com/clipboard_magic.html

süti beállítások módosítása